נייר, משמש אותנו ביום יום בעיקר לכתיבה ולהדפסת טקסטים ממכונת המדפסת הביתית או המשרדית. עד המאה ה-18 הנייר היה מיוצר בידי האומנים בתהליך ארוך ובעבודת יד ולכן הנייר היה מוצר הנחשב למותרות ויקר מאוד.

נייר, משמש אותנו ביום יום בעיקר לכתיבה ולהדפסת טקסטים ממכונת המדפסת הביתית או המשרדית. עד המאה ה-18 הנייר היה מיוצר בידי האומנים בתהליך ארוך ובעבודת יד ולכן הנייר היה מוצר הנחשב למותרות ויקר מאוד. כיום אתם יכולים לגחך על זה ולהוציא דפי מדפסת כאוות נפשכם. וזה מה שמקשר אותנו לסיבה שלשמה התכנסנו היום והוא בזבוז נייר מדפסת.

לא פעם שמעתם את הסביבה שלכם מעירה לכם כשאתם מבזבזים נייר, זורקים לכם עקיצה משהו בסגנון "יערות הגשם בוכים בגללך". אז אנחנו פה כדי לשבור לכם מיתוס גדול מאוד שלא בטוח שחברי ה"גרינפיס" ממש ישמחו לנפץ אותו, בלשון המעטה.

אז כן רבותיי, הנייר הלבן שאתם משתמשים בו ביומיום עשוי מעצים שנשתלו למטרה זאת. כן כן. מה ששמעתם (או קראתם במקרה שלנו). הנייר המשרדי הגיע אליכם מתוך מחשבה שאתם תשתמשו בו הרבה ולכן שתלו עצים מיוחדים כדי שיהיה לכם על מה לקשקש.
לא כורתים עצים מהטבע בשביל נייר שישמש את בני אדם! כריתת עצים בלתי חוקית הינה עבירה פלילית! ויש המון גופי אכיפה שאחראיים על זה. לכן בשנים האחרונות כריתת עצים הצטמצמה וכמות פושעי היערות כבר לא כמו שהייתה פעם.

 

יערות לייצור נייר

הנייר שעליו אתם כותבים הוא עשוי מעץ שכל מטרתו הוא לייצר ניירות מדפסת ופתקיות ממו למיניהם.

אז בשיחת סלון הבאה שלכם כשתרצו להיראות חכמים מול כולם או כשמישהו יגיד לכם שבגללכם אין עצים או שיערות הגשם נגמרים, תראו לו את המאמר הזה באתר של דפוס שביט.

אגב, העצים האלה, שמהם מייצרים דפי מדפסת או פתקים למיניהם, הם בדרך כלל עצי אקליפטוס ושַׁדָּר (לִבְנֶה). וכמו תמיד היצרניות הגדולות בעולם בעיסת נייר הן ארצות סין ויפן.

 

שמחנו לחדש לכם, מוזמנים לשתף עם החברים.